חסכון של אלפי שקלים בחודש ! תמורה מלאה לכסף שלך!

כמה עולה התקנת מערכת גז רכב?

כמה עולה התקנת מערכת גז רכבצריכת הדלק בארץ ובעולם גדולה מאוד, מחירי הדלק לא יציבים ורק התנעת הרכב צורכת המון דלק כך שגם נסיעות קצרות יכולות להפוך ליקרות יחסית. לכן, במקום להתלונן ולחכות שהמחירים ישתנו או המיסוי ישתנה אתם יכולים לפעול בעצמכם. כיום, ניתן להחליף את מערכת הבנזין במערכת גז. התקנת מערכת גז מאפשרת לנו להנות ממגוון יתרונות שונים, לרבות חיסכון כספי. אך כמה עולה התקנת מערכת גז רכב? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

 

מהי מערכת גז לרכב?

לפני שנרחיב כמה עולה התקנת מערכת גז רכב כדאי להבין במה מדובר בכלל. מערכת גז לרכב היא למעשה מערכת שמחליפה את הבנזין ומאפשרת לנו להניע את הרכב. לשם כך יש להסב את הרכב לגז, כאשר לא צריך רכב ייחודי אלא ניתן לעשות זאת בכל רכב. מדובר בתהליך שכולל התקנת מערכת גז ייעודית ברכב. מערכת זו פועלת על ידי הזרמת גז ממיכל מיוחד למנוע הרכב. למרות שההתקנה עלולה להיות יקרה, הסבה לגז עדיין משתלמת יותר משימוש בבנזין או דיזל. הגז שמשמש במערכת הגז הוא גז נפט נוזלי, שבקיצור נקרא גפ"מ. זהו אותו גז נפט שאנו משתמשים בו לחימום ובישול בבית. הגז נחשב בטוח לשימוש ברכב מכיוון שהוא מתעבה בלחץ נמוך. 

האם כדאי להתקין מערכת גז?

התשובה היא כן. כל עוד אתם לא מקבלים רכב עם דלקן ממקום העבודה, מדובר בפתרון פשוט וחסכוני. למעשה, מלבד יתרון כספי, למערכת גז יש יתרונות רבים בהם הפחתת צריכת דלק, ידידותי לסביבה, בטיחותי, כולל תחזוקה קלה ועוד. לכן, הסבה לגז היא אפשרות טובה עבור מי שמעוניין לחסוך כסף ולסייע לסביבה בו זמנית. בנוסף, מערכת הגז אינה מונעת מהרכב להשתמש בבנזין. במקום זאת, מערכת הגז משלבת את הגז עם הבנזין כדי לספק יותר אנרגיה. כך הנהג יכול להמשיך ולנהוג על בנזין אם נגמר לו הגז במיכל הגפ"מ.

 

אז כמה עולה התקנת מערכת גז רכב?

לאחר שהבנו מהי מערכת גז רכב ננסה לענות כמה עולה התקנת מערכת גז רכב. כדי להתקין מערכת גז ברכב, נדרשת התקנה של מערכת מסוגים שונים תחת מכסה המנוע. המערכת כוללת חלקים כמו מזרקים, שסתומים ויחידות סינון שמיועדות לספק למנוע גז במקום בנזין. המחיר להתקנת מערכת הגז הוא לא חד משמעי והוא יכול להשתנות בהתאם לגורמים שונים כמו מורכבות ההתקנה וגודל המנוע. באופן כללי המחיר ינוע בין 5,200 שקלים ל-10,000 שקלים. אחד הגורמים המרכזיים שישפיעו על המחיר הוא גודל המיכל המשמש לאחסון הגז. ישנם בעלי רכבים שיבחרו מיכל קטן יותר כדי לא לפגוע במקום האחסון, וישנם שיעדיפו להתקין מיכל גדול יותר כדי למנוע צורך תדיר יותר במילוי דלק. מערכת הגז נחשבת נפוצה במיוחד ברכבי עבודה כמו משאיות וג'יפים, שבהם היא מספקת יתרונות חשובים הן מבחינה כספית והן ולסביבה.

מה כוללת התקנת מערכת גז רכב?

לאחר שהבנו כמה עולה התקנת מערכת גז רכב נסביר מה כוללת ההתקנה. תהליך הסבת רכב לנסיעה על גז הוא תהליך קצר יחסית שאורך כמה שעות. כלומר, בשביל להתקין מערכת גז לא תצטרכו לקחת חופש מהעבודה או להשהות את החיים שלכם ולהתמודד בלי רכב, אלא תוכלו להסתפק במסירת הרכב ליום אחד בלבד. יש חברות הסבה לגז שמציעות שירותי איסוף והחזרה, ואף נותנות לכם רכב חלופי כדי לא לגרום לכם הפרעות נוספות. התהליך כולל שלבים שונים בהם-

  • התקנת מיכל גז ברכב 

בשלב הראשון יהיה צורך בהתקנת מיכל הגז. מיכל גפ"מ הוא מיכל שיכול להכיל את הגז והוא מגיע בגדלים שונים. ההחלטה לגבי גודל המיכל תלויה בסוג הרכב ובצרכי הנסיעה שלכם. כדאי להתייעץ עם מתקין המערכת כדי לבחור את הגודל המתאים לכם.

  • התקנת פיית תדלוק

כדי לתדלק את המיכל החדש, יש צורך בהתקנת פיית תדלוק חדשה. פיית התדלוק תותקן בחלק האחורי של הרכב באותו צד של מיכל הדלק. 

  • התקנת מערכת גז

מערכת הגז של המנוע מותקנת בדרך כלל מתחת למכסה המנוע. מערכת הגז כוללת חלקים שונים כמו שסתומים, מזרקים ויחידות סינון. חלקים אלה נותנים למנוע גז במקום בנזין. כשמכניסים מפתח הגעה למנוע, המחשב שבמערכת הגז שולח הוראות למזרקים ולשסתומים בשביל לתת את הכמות הנכונה של הגז. זה עוזר למנוע לפעול בצורה חלקה יותר ולשמור על ביצועים מיטביים. 

  • לוח שעונים

במסגרת הסבת הרכב לגז יש להתקין לוח שעונים. התקנת לוח שעונים ברכב תספק מידע חשוב על כמות הגז שנותרה במיכל הגז בצורה קלה ונוחה. בנוסף, יותקן מתג המאפשר לך לעבור בקלות מבנזין לגז ולהיעזר בשתי המקורות להנעה של הרכב שלך.

  • עדכון רישיון הרכב

לאחר שסיימתם להתקין את מערכת הגז יש לעדכן את רישיון הרכב. לשם כך יש לבצע בדיקת בטיחות לפני ההתקנה ואחריה. לאחר ההתקנה, יש לבצע בדיקת תקינות למערכת הגז על מנת לוודא שהיא עובדת בצורה תקינה. רק לאחר הבדיקה ולאחר תשלום אגרה, רישיון הרכב יעודכן ויהיה ניתן להשתמש במערכת הגז.

קראו עוד: מערכות גז לרכב השוואת מחירים

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו