חסכון של אלפי שקלים בחודש ! תמורה מלאה לכסף שלך!

חברה להסבה לגז

חברה להסבה לגזבשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים להתקין מערכת גז ברכב ולהסב אותו לגז. הסבה זו מאפשרת להפסיק להשתמש בבנזין ולהניע את הרכב על ידי גז. במאמר הבא נסביר מה זה אומר, כיצד עושים זאת וכיצד לבחור חברה להסבה לגז. 

 

מהי הסבת רכב לגז?

הסבת רכב לגז הוא תהליך פשוט שמאפשר לך להפוך רכב רגיל למכונית ירוקה וחסכונית באמצעות התקנת מערכת גז. מערכת זו מאפשרת לך להשתמש בגז מה שמאפשר לחסוך משמעותית את עלויות הדלק לטווח הארוך. בנוסף, מערכת הגז משפרת את ביצועי הרכב ומאפשרת לו לפעול בצורה חלקה ושקטה. בכדי לבצע את הסבה, יש להיעזר בחברה להסבה לגז שתתקין ברכב מיכל גז, מערכת התקנה ופיית תדלוק מתאימה. לאחר הסבת רכב לגז תוכל לחסוך עלויות ולקחת חלק במאבק הסביבתי. הגז בו משתמשים במערכת הגז הוא נוזל טבעי המיוצר מגז נפט, הנקרא גז נפט נוזלי או גפ"מ. זהו גז נקי ובטוח לשימוש כיוון שהוא מתעבה בלחץ נמוך יחסית ולא מייצר זיהום אטמוספרי כמו הבנזין. 

מה היתרונות בהסבה לגז?

הסבת רכב לגז מאפשרת לכם להנות ממגוון רחב של יתרונות שונים- 

  • זול יותר- הסבה רכב לגז מאפשרת לכם קודם כל לחסוך בעלויות. למעשה, מס הגז הוא 3% בלבד מה שאומר שהוא נמוך יותר ממס הבלו על הבנזין באופן משמעותי. זה מאפשר לכם לחסוך כסף רב במחירי הדלק וליהנות מתפוקת דלק טובה יותר למכוניתכם.
  • שמירה על איכות הסביבה- הסבת רכב לגז יכולה לסייע לכם לחסוך כסף וגם לסייע לשמירה על הסביבה. הגז הוא חומר מסוגנן ונקי יותר, אשר שיעור זיהום האוויר שלו נמוך בכ-70% לעומת בנזין. ככל שאנחנו משתמשים יותר בגז ופחות בבנזין, נפח הזיהום וההשפעה הסביבתית יורדת. בחירה זו יכולה להיות החלטה חכמה ואחראית שתסייע לשמירה על עתיד הכדור הארץ.
  • בטיחותי- הגז הוא בטוח יותר לשימוש מבנזין כיוון שהוא מתנדף מהר יותר במקרה של דליפה. כמו כן, הוא אינו מזהם את הסביבה ואינו גורם לנזק לאדמה או סכנה לדליקה. 
  • תחזוקה קלה- השימוש במערכת הגז יכול לחסוך לכם הרבה כסף על טיפולי התחזוקה שנדרשים לרכבים המשתמשים בבנזין. מערכת הגז שומרת על איכות השמנים של הרכב לאורך זמן ולכן לא תצטרכו לבצע טיפולים או להחליף שמנים בתדירות כמו ברכבים המשתמשים בבנזין. כך השימוש בגז מאפשר לכם להפחית את הוצאות התחזוקה.
  • לא צריך לוותר על בנזין- התקנת מערכת הגז ברכב לא מצריכה מכם לוותר על מערכת הבנזין. כך אתם יכולים ליהנות מיתרונות הגז ולהמשיך להשתמש בבנזין כשצריך. 

 

האם יש חסרונות?

התשובה היא כן. למרות היתרונות של מערכת הגז, כדאי לקחת בחשבון גם את החסרונות שלה. למשל, מאחר שבלון הגז נמצא בתא המטען, התקנת מערכת גז יכולה להוביל לצמצום של מקום האחסון ברכב. כמו כן, עליכם לזכור שלא תמיד תוכלו לגשת למקומות מסוימים כגון חניונים תת קרקעיים, וזה עשוי להגביל אתכם. בנוסף, חשוב לזכור שעדיין יש מעט תחנות תדלוק בגז במדינתנו, ולכן ייתכן שלא תמיד תמצאו היכן לתדלק. 

 

כיצד מתבצעת הסבה לגז?

במידה שאתם מעוניינים בהסבת רכב לגז יהיה עליכם לפנות לחברה להסבה לגז. חשוב לבחור בחברה מתאימה שתבצע את תהליך ההתקנה בצורה טובה. תהליך ההתקנה אורך מספר שעות ובמהלכו יש לעבור מספר שלבים. קודם כל השלב הראשון יהיה להתקין את מיכל הגז. מיכל זה יכול להגיע בגדלים שונים לכן הבחירה בגודל המיכל תהיה תלוי בגורמים כמו סוג הרכב וצרכי הנסיעה. לאחר התקנת מיכל הגז יש להתקין פיית תדלוק חדשה שתותקן בחלק האחורי של הרכב בצד של מיכל הדלק. לאחר מכן יש לעבור להתקנת מערכת הגז. מערכת הגז מותקנת מתחת למכסה המנוע והיא כוללת חלקים שונים כמו מזרקים, שסתומים ויחידות סינון. כאשר תתניעו את הרכב, המחשב שבמערכת הגז ייתן הוראה לחלקים הללו לתת למנוע גז, בכמות הנדרשת. בנוסף, בהסבת רכב לגז יש גם להתקין לוח שעונים חדש. לוח השעונים יספק לכם מידע בנוגע לכמות הגז שנותרה במיכל. בנוסף יש להתקין מתג שיאפשר לכם לעבור בקלות מבנזין לגז, בהתאם לצרכים שלכם. לבסוף, על מנת להשתמש במערכת הגז יש לעדכן את רישיון הרכב. לשם כך יש לבצע בדיקת תקינות למערכת הגז לאחר התקנתה ולוודא שהיא עובדת בצורה תקינה. לעדכון רישיון הרכב יש לשלם אגרה ורק לאחר מכן רישיון הרכב יעודכן ותוכלו להשתמש במערכת הגז.  

כיצד נבחר חברה להסבה לגז?

כפי שהבנו, תהליך הסבת רכב לגז הוא תהליך שכולל יתרונות רבים. בשביל להנות מהיתרונות הללו חשוב מאוד לבחור חברה להסבה לגז בצורה טובה. בבחירת חברה להסבה לגז יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים שונים כמו הניסיון של החברה, המחיר שהיא גובה ומה היא מציעה לכם. לדוגמא יש חברות שמציעות שירותי איסוף והחזרה לרכב, ואף נותנות לכם רכב חלופי כדי לא לגרום לכם הפרעות נוספות. לכן, בררו את הפרטים הללו בשביל לבחור חברה להסבה לגז שתבצע את העבודה בצורה טובה ותאפשר לכם להנות מהיתרונות השונים. 

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו